در عبارتی کوتاه سوشیال مدیا، شبکههای اجتماعی معنی میشود. سوشیال مدیاها ابزاری هستند برای بدست آوردن ترافیک و توجه مخاطبان به برند و کسب و کار شما.
یکی از راهکارهای بدست آوردن بازدیدکنندگان بیشتر یک برند استفاده از سوشیال مدیاهاست. استراتژی سوشیال مدیا ایجاد محتوای منحصر به فرد و سالم میباشد که به اشتراک گذاشته میشود. البته شایان ذکر است که اغلب محتوایی مفید است که یک خبر داغ از نظر مخاطبین باشد و بتواند به صورت ویروسی در کل شبکه اجتماعی بین کاربران رد و بدل شود.
بدلیل جذابیت محتوا مطالبی که در سوشیال مدیاها به اشتراک گذاشته میشود هر مقدار که لایک و بازدیدکنندۀ بیشتری داشته باشند، باعث نمایش پر رنگتر برند شما شده و آن را در نظر بازدیدکنندگان دیگر دارای ارزش بیشتری خواهند کرد.
سوشیال مدیاها به دلیل رایگان بودن و دسترسی راحت بستر مناسبی برای بازاریابی هستند، هرچه تعداد مخاطبین شما بیشتر باشد، بنابراین لایک و کامنت شما بیشتر خواهد بود و جذابیت پستها باعث انتشار آن بین کاربران خواهد شد، که این امر موجب ایجاد سیگنالهای شبکههای اجتماعی شده و باعث بهبود رتبۀ سایت شما در موتورهای جستجو میشود. فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و پینترست تعدادی از سوشیال مدیاهای موفق در این زمینه هستند.